Uuden laitteiston lisäksi kiinteistöön asennetaan lämpötila-anturit, joiden avulla ohjataan laitteiston toimintaa ja optimoidaan kiinteistön energian käyttö. Asiakkaan kanssa sovitaan halutut olosuhteet, jolloin sisälämpötila pysyy tasaisena ja vältytään turhalta lämmitykseltä.

SmartNRG -palvelukokonaisuus ei vaadi asiakkaalta investointeja, sillä kaikki hoituu kiinteällä kuukausimaksulla. Budjetointi helpottuu, eikä yllättäviä kulueriä synny palvelun aikana. Palveluun kuuluu kaikki tarvittavat laitteistohuollot ja korjaukset sen sopimuskauden aikana.

Palvelun ensimmäinen asiakas on tamperelainen As Oy Puistoatala, joka hankki palvelun heti alkuvaiheessa. Lämmönjakokeskus-palvelu vakuutti taloyhtiön hallituksen helppoudellaan.

– Lämmönjakokeskus-palvelulla vastuu saadaan siirrettyä ammattilaisille, eikä meidän tarvitse hallituksena tarkkailla kelien kylmetessä, toimivatko laitteet ja pitäisikö joku kutsua tarkistamaan, vaan valvonta on teillä Tampereen Energialla. Toimenpiteitä tehdään heti, jos jotain ilmenee, kertoo Puistoatalan hallituksen jäsen Mia Kuitunen.

Lämmönjakokeskus-palvelulla vastuu saadaan siirrettyä ammattilaisille, eikä meidän tarvitse hallituksena tarkkailla kelien kylmetessä, toimivatko laitteet.

Mia Kuitunen, hallituksen jäsen

SmartNRG Lämmönjakokeskus -palveluun sisältyvä älykäs lämmönseuranta ja huoneistokohtaiset lämpötila-anturit kiinnostavat myös. Tehostunutta energianseurantamahdollisuutta pidetään Puistoatalassa tervetulleena ominaisuutena.

– Tähän mennessä on oltu sen varassa, että on itse vertailtu kulutuslukemia aiempiin vuosiin, mutta ei ole ollut reaaliaikaista seurantaa. Nyt pääsee paljon paremmin kartalle taloyhtiön energiankulutuksesta, ja näkee millä tasolla se on. Se herättää varmasti miettimään, pitäisikö tehdä energiantehokkuuden parantamista jatkossa muillakin toimenpiteillä, painottaa hallituksen puheenjohtaja Juha Määttä.

 Ja tietysti se, että jos tehdään jotain energiatehokkuusremontteja ja toimenpiteitä, niin nyt meillä on tapa, joilla pystytään seuraamaan tuloksia. Tähän asti on menty mutu-tuntumalla niiden osalta, Mia Kuitunen täydentää.

Määtän mukaan palvelun käyttöönottokin sujui moitteetta.

– Palvelun asennus meni todella loistavasti. Käyttöveden katko oli todella lyhyt ja siihen voi olla kyllä tyytyväinen. Lämmönjakokeskuksesta tuli siisti ja hyvännäköinen.

SmartNRG Lämmönjakokeskus

Elämäsi helpoin energiaremontti

Puramme vanhan lämmönjakolaitteiston ja asennamme uuden tilalle – vain yhdessä päivässä.