Usein kysyttyä Lähisähkö Latauksesta

Millaisille kiinteistöille Lähisähkö Lataus -palvelu soveltuu?

Millaisille kiinteistöille Lähisähkö Lataus -palvelu soveltuu?

Lähisähkö Lataus -palvelu soveltuu kaikkiin taloyhtiöihin ja liikekiinteistöihin huolimatta kiinteistön lähtötilanteesta. Palvelu sopii parhaiten sellaisiin taloyhtiöihin, liikekiinteistöihin, parkkihalleihin ja muihin vastaaviin, missä on tarve suurelle joukolle lämmitys-/latauspisteitä.

Miten saan Lähisähkö Lataus -palvelun kiinteistööni?

Miten saan Lähisähkö Lataus -palvelun kiinteistööni?

Jätä meille yhteydenottopyyntö yhteydenottolomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.

Mitä Lähisähkö Lataus -palvelun kartoitukseen sisältyy ja mitä se maksaa?

Mitä Lähisähkö Lataus -palvelun kartoitukseen sisältyy ja mitä se maksaa?

Kartoituksessa selvitämme pysäköintialueen sähköjärjestelmien soveltuvuuden sähköautojen lataamiseen. Tähän sisältyy sähköpääkeskuksen, johdotusten, sähkönsyötön ja lämmitystolppien tarkistus. Saat kartoituksesta raportin, jossa on selkeästi määritelty kiinteistön kapasiteetti sähköautojen turvalliseen lataamiseen eri tilanteissa. Lopuksi annamme oman suosituksemme teille sopivasta Lähisähkö Lataus -palvelupaketista. 

Kuinka paljon sähköauton lataaminen maksaa Lähisähkö latauspisteessä?

Kuinka paljon sähköauton lataaminen maksaa Lähisähkö latauspisteessä?

Kiinteistö voi itse määritellä latauksen sähkön hinnan autoilijalle. Lue lisää palvelupaketeistamme. 

Mihin voin olla yhteydessä, jos minulla on ongelmia latauspisteen käytössä?

Mihin voin olla yhteydessä, jos minulla on ongelmia latauspisteen käytössä?

Mikäli sähköautosi ei lataudu oikein tai havaitset latauspisteen toiminnassa häiriöitä, jos sinulla on ongelmia eParking-mobiilisovelluksen kanssa tai jos sinulla on kysyttävää laskutuksesta, ole yhteydessä eParkingin asiakaspalveluun: info@igl.fi tai puh. 040 653 8556.

Mitä tarkoittaa, että Lähisähkö latauspisteen sähkö on puhdasta?

Mitä tarkoittaa, että Lähisähkö latauspisteen sähkö on puhdasta?

Lähisähkö Lataus -palvelun käyttäjänä lataat sähköautosi sähköllä, joka on tuotettu lähellä Tammerkosken vesivoimalla tai tuulivoimalla rannikon tuulipuistossa. Näin vähennät sähköautoilusi päästörasitusta merkittävästi. 

 

Pitääkö kiinteistöllä olla sähkön myyntisopimus Tampereen Sähkölaitoksen kanssa?

Pitääkö kiinteistöllä olla sähkön myyntisopimus Tampereen Sähkölaitoksen kanssa?

Kiinteistöllä ei tarvitse olla sähkön myyntisopimusta kanssamme. Lämmitys-/latauspisteiden sähkö on silti puhdasta, lähellä tuotettua Lähisähköä. Olemme varmentaneet energialähteet alan virallisilla alkuperätodistuksilla.

Miten otan palvelun käyttööni?

Miten otan palvelun käyttööni?

Lähisähkö Lataus -palvelun käyttöönottaminen omalla pysäköintipaikallasi sujuu seuraavien ohjeiden mukaan:

  • Rekisteröidy palvelun käyttäjäksi osoitteessa https://eparking.fi/fi. Sopimuspysäköintitunnuksesi saat kiinteistösi isännöitsijältä tai muulta vastuuhenkilöltä.
  • Lataa matkapuhelimeesi eParking-sovellus joko Google Playstä (Android) tai App Storesta (iPhone).
  • Kirjaudu sisään matkapuhelimesi eParking-sovelluksessa. Se tunnistaa sopimuspysäköintialueesi ja pysäköintipaikkasi sijainnin.
  • Aloita lämmitys-/latauspisteesi käyttö sovelluksen ohjeiden mukaan.

Miten saan luotua itselleni käyttäjätunnuksen palveluun?

Miten saan luotua itselleni käyttäjätunnuksen palveluun?

Palvelun käyttäjäksi rekisteröidytään osoitteessa www.eparking.fi/fi. Sopimuspysäköintitunnuksesi saat kiinteistösi isännöitsijältä tai muulta vastuuhenkilöltä. Tämän jälkeen voit kirjautua puhelimesi mobiilisovellukseen.

Mistä saan sopimuspysäköintitunnuksen eParking-rekisteröitymistä varten?

Mistä saan sopimuspysäköintitunnuksen eParking-rekisteröitymistä varten?

Saat sopimuspysäköintitunnuksen isännöitsijältä tai muulta kiinteistön/taloyhtiön vastuuhenkilöltä.

Miten veloitatte kulutetun sähkön ja kuukausimaksun?

Miten veloitatte kulutetun sähkön ja kuukausimaksun?

Palvelu toimii maksuttomalla eParking-mobiilisovelluksella, jossa autoilija pystyy seuraamaan kulutustaan ja laskutustaan tarkasti. Autoilija saa joko kuukauden tai kolmen kuukauden laskutusvälillä laskun, jossa veloitetaan vain kulutettu sähkö ja lataustolpan kuukausimaksu. Laskun linkki toimitetaan sähköpostitse ja laskun löytää myös sovelluksesta. Laskun maksumahdollisuuksia ovat mm. luottokortti, verkkomaksu ja MobilePay. Laskun voi myös maksaa suoraa sovelluksessa.

Onko käyttämänne laitteet turvallisia?

Onko käyttämänne laitteet turvallisia?

Käyttämämme laitteet ovat aina suositusten ja standardien mukaisia. Schukolatauksella tarkoitetaan Suomen Standardisoimisliiton standardin SFS-EN 61851-1 lataustapaa 2 (mode 2). Vastaavassa suomalaisessa standardissa se on määritelty SFS 6000-7-722. Käyttämämme schukolatausrasiat varustetaan vikavirtasuojilla ja standardin mukaisilla pistorasioilla. IEC (International Electrotechnical Commission) standardin 62752:2016 mukaisesti rajoitamme pistorasioiden latausvirran pitkäaikaisessa käytössä aina kahdeksaan ampeeriin, jolloin hybridiauton lataaminen schukolatauksella on turvallista. Täyssähkölautoilijoille suosittelemme Type2-pistoketta.