Usein kysyttyä

Kenelle verkkopalvelu on tarkoitettu?

Kenelle verkkopalvelu on tarkoitettu?

Verkkopalvelua voivat käyttää Tampereen Sähkölaitoksen ja Tampereen Sähköverkon sähkö-, kaukolämpö-, jäähdytys- ja kaasuasiakkaat kaikkialla Suomessa.

Olen Wattimaatin käyttäjä, miten pääsen käyttämään uudistettua verkkopalvelua?

Olen Wattimaatin käyttäjä, miten pääsen käyttämään uudistettua verkkopalvelua?

Palvelun käyttö vaatii rekisteröitymisen ja vahvan tunnistautumisen pankkitunnuksilla. Rekisteröitymisen jälkeen pääset kirjautumaan verkkopalveluun rekisteröitymisen yhteydessä luomillasi tunnuksilla. 

En pääse kirjautumaan palveluun, mikä neuvoksi?

En pääse kirjautumaan palveluun, mikä neuvoksi?

Jos käytät palvelua ensimmäistä kertaa, tulee sinun ensin rekisteröityä käyttäjäksi pankkitunnuksillasi. Rekisteröitymisen jälkeen pääset kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksella eli sähköpostiosoitteellasi sekä itse määrittelemälläsi salasanalla.

Käyttäjätunnuksena toimii rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite, ellet ole erikseen käynyt päivittämässä sitä käyttäjätietojen hallinnassa. Salasana sen sijaan on vähintään 10 merkkiä pitkä, tarvittaessa voit tilata uuden salasanan. Jos et näistä vinkeistä huolimatta pääse kirjautumaan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 020 630 3000 (arkisin klo 8-16) tai asiakaspalvelu@sahkolaitos.fi. Jos olet Tampereen Sähköverkon asiakas, eikä sinulla ole sähkönmyyntisopimusta Tampereen Sähkölaitoksen kanssa, ole yhteydessä Sähköverkon asiakaspalveluun, puh. 020 630 3610 tai asiakaspalvelu@sahkolaitos.fi

Olen unohtanut salasanani, miten pääsen kirjautumaan?

Olen unohtanut salasanani, miten pääsen kirjautumaan?

Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivulla olevasta Unohtuiko salasana? -painikkeesta. Tällöin saat sähköpostiisi linkin salasanan vaihtamiseen. Viesti tulee muutaman minuutin kuluessa, joten tarkistathan tarvittaessa roskapostikansion.

Mitä hyötyä verkkopalvelusta on minulle?

Mitä hyötyä verkkopalvelusta on minulle?

Verkkopalvelusta näet muun muassa kulutustiedot jopa tunnin tarkkuudella, voit tarkastella laskujasi sekä ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Kulutusraportoinnin avulla sinulla on mahdollisuus seurata kulutuksesi kehitystä ja verrata kulutustasi muihin vastaaviin käyttöpaikkoihin.

Haluan poistaa tunnukseni, miten se onnistuu?

Haluan poistaa tunnukseni, miten se onnistuu?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 020 630 3000 (arkisin klo 8-16).

Mistä löydän laskuni ja sopimustietoni?

Mistä löydän laskuni ja sopimustietoni?

Palveluun kirjauduttuasi sivun yläreunan alasvetovalikosta voit valita, minkä käyttöpaikan tietoja haluat tarkastella. Sopimukset ja laskut näkyvät käyttöpaikkakohtaisesti. Sopimustiedot löydät yläreunan Käyttöpaikan asetuksien takaa. Etusivulla näet valitun käyttöpaikan kulutustietojen alapuolella viimeisimmän laskun. Aikaisemmat laskut löytyvät Laskutus-osiosta.

Voinko liittää tunnukseeni useita asiakkuuksia?

Voinko liittää tunnukseeni useita asiakkuuksia?

Voit liittää tunnukseesi sekä omia yksityis- että yritysasiakkuuksia. Ole yhteydessä Tampereen Sähkölaitoksen asiakaspalveluun, puh. 020 630 3000 (arkisin klo 8-16) tai asiakaspalvelu@sahkolaitos.fi. Jos olet Tampereen Sähköverkon asiakas, eikä sinulla ole sähkönmyyntisopimusta Tampereen Sähkölaitoksen kanssa, ole yhteydessä Sähköverkon asiakaspalveluun, puh. 020 630 3610 tai asiakaspalvelu@sahkolaitos.fi

Mistä kulutustiedot saadaan?

Mistä kulutustiedot saadaan?

Palvelusta näet kulutustietoa, joka on saatu käyttöpaikalla olevalta etäluettavalta mittarilta. Mitattu kulutus kuvaa energian käyttöäsi parhaimmillaan tunnin tarkkuudella, normaalisti parin vuorokauden viiveellä.

Miksi käyttöpaikaltani puuttuu kulutustietoja?

Miksi käyttöpaikaltani puuttuu kulutustietoja?

Etäluettavat mittarit luetaan päivittäin. Aina lukeminen ei kuitenkaan onnistu, ja päivän kulutustiedot saattavat jäädä joko kokonaan tai osittain saamatta. Kulutustiedot päivittyvät kuitenkin heti, kun paikallinen verkkoyhtiö ne ilmoittaa.

Miksi kulutusraportin ja laskun kulutustiedot eivät täsmää?

Miksi kulutusraportin ja laskun kulutustiedot eivät täsmää?

Verkkopalvelussa tuntisarjojen esitystä varten joudutaan tekemään jonkin verran pyöristystä. Laskutukseen ei kuitenkaan aiheudu tästä virhettä.

Kuinka usein mittarit luetaan?

Kuinka usein mittarit luetaan?

Mittarit luetaan automaattisesti päivittäin. Tarvittaessa mittari voidaan lukea myös manuaalisesti. Kulutustiedot päivittyvät verkkopalveluun noin parin vuorokauden viiveellä.

Mitä käyttöpaikan asetukset ovat?

Mitä käyttöpaikan asetukset ovat?

Käyttöpaikan asetuksilla kerätään tietoa samantyyppisistä käyttöpaikoista vertailukulutuksen laskemista varten. Kun tietoa on kertynyt tarpeeksi, se esitetään vertailutietona kulutustiedon yhteydessä.